אודות

משרד עו"ד משה י’ קמר

משרד עו”ד משה י’ קמר נוסד בשנת 1968 על-ידי עורך-הדין אריה קמר ז”ל, מבכירי הפרקליטים במדינת ישראל, אשר כיהן לפני הקמת המשרד כסגן ראשון לפרקליט המדינה. מאז פטירתו של עו”ד אריה קמר ז”ל, בשנת 2001, מוביל את פעילות המשרד עו”ד משה י’ קמר, שהצטרף לצוות המשרד בשנת 1975, והמשמש כעו”ד משנת 1981.

עו”ד משה י’ קמר הינו בעל נסיון עשיר וידע רב בכל הנוגע לתחום הפקעת המקרקעין בישראל. עו”ד קמר עוסק בתחום מזה 47 שנים, מתוכן 42 שנים כעורך-דין. במשך עשרות השנים האחרונות הוא נחשב למוביל בתחום. 

התמחותו המרכזית של המשרד מאז היווסדו היא בתחום הפקעת מקרקעין. המשרד נחשב לאורים ולתומים בתחום עבור כל קהילת המשפט בישראל.

המשרד עוסק בין היתר בעניני תכנון ובניה ובייצוג לקוחות בתחומים אזרחיים שונים בפני הערכאות השיפוטיות השונות.

הודות לניסיון הרב ולידע העשיר שצבר בתחום, מציע המשרד את הליווי והייצוג המשפטיים הטובים ביותר בתחום תביעות הפקעת המקרקעין בישראל. המשרד נחשב עבור רבים בקהילת המשפט לחוד החנית של התחום בארץ.

המשרד מייצג רק בעלי מקרקעין שהופקעו ואינו מייצג רשויות מפקיעות. הטיפול והייצוג נעשים באופן אישי בידי עו”ד משה י’ קמר, שהשיג במרוצת השנים פסקי-דין תקדימיים רבים.

היתרונות שלנו

מומחיות מיוחדת

ע
עו"ד משה י' קמר הינו מחברו של הספר המקצועי המרכזי בתחום הפקעת המקרקעין. הספר מצוטט במרבית פסקי-הדין העוסקים בתחום.

הישגים מוכחים

לעו"ד משה י' קמר 42 שנות ניסיון בניהול תיקי הפקעות ותיקים אזרחיים מורכבים. לזכותו עשרות פסקי-דין חלקם תקדימיים, שבהם נפסקו הישגים משמעותיים לטובת לקוחותיו.

מחוייבות ללקוח בלבד

משרדי עורכי-דין רבים העוסקים בתחומי ההפקעות והתכנון והבניה מייצגים הן לקוחות פרטיים והן את רשויות המדינה (מע"ץ, נת"י, נת"ע, נתיבי איילון, רכבת ישראל ועוד). עו"ד משה י' קמר מייצג אך ורק לקוחות פרטיים כנגד הרשויות הציבוריות.

יחס וטיפול אישיים

הטיפול המשפטי בכללותו, החל בפגישות עם הלקוח, לימוד התיק, ניהול משא-ומתן עם הצד שכנגד, הכנת התיק והייצוג בבית המשפט נעשה על-ידי עו"ד משה י' קמר בעצמו. עו"ד קמר אינו מעסיק עורכי-דין שכירים ומתמחים.

דיני הפקעת מקרקעין

עו”ד אריה קמר ז”ל כתב בשנת 1977 את המהדורה הראשונה של הספר: אריה קמר – דיני הפקעת מקרקעין. המהדורות שראו אור בשנים שלאחר מכן, החל מהמהדורה השניה (שראתה אור בשנת 1980) ועד המהדורה השמינית (שראתה אור בשנת 2013), נכתבו כולן בידי עו”ד משה י’ קמר.

הספר האמור, שהינו בן 1,350 עמודים (בשני כרכים), הינו ספר היסוד בתחום דיני הפקעת המקרקעין בישראל. הספר מצוטט במאות רבות של פסקי-דין של בתי המשפט השונים (בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט השלום) ובהחלטותיהם של ועדות הערר לפיצויים, ועדת ההשגות לפיצויי הפקעה ושמאים מכריעים. ברוב המכריע של משפטי ההפקעה נעשה שימוש בספר.

גישת הייצוג במשרד

תהליך הפקעת קרקעות מידי אדם עלול להיות פתאומי ומתסכל. בקרב הפונים למשרד עולה לא אחת תחושה של חוסר-אונים מול גוף מוסדי רב-עוצמה, המעוניין להפקיע מידם מקרקעין יקרים ולפנותם מהם באופן מיידי וללא פיצויים. התחושה הקשה המשתלטת על בעלי הזכויות היא כפולה: הן ברמה הכלכלית והן ברמה הסנטימנטלית. במשרד מקפידים, איפוא, להעניק ללקוחות ייצוג וליווי מקצועיים לצד תמיכה הולמת ושקיפות מלאה לכל אורך תהליך התביעה.

המשרד חרט על דגלו ערכים של מצויינות וחתירה להשגת המטרה אשר לשמה פנה הלקוח למשרד, החל משלב בחינת המקרה, דרך ניהול המשא-ומתן עם הרשויות, ועד לייצוג המשפטי בערכאות השונות, וכל זאת  עד להגעה להסדר מוסכם או לקבלת פסק-דין סופי.

הטיפול במשרד ניתן באופן אישי ואינדיבידואלי והוא נעשה אך ורק על-ידי עו”ד משה י’ קמר עצמו, החל מהפגישה הראשונה עם הלקוח ועד להשלמת הטיפול בעניינו. עו”ד קמר עושה שימוש בכל הידע והניסיון שצבר בתחום בכדי לייצג נאמנה את האינטרס של הלקוח ולממש את זכויותיו באופן המיטבי.

מכיוון שעו”ד קמר אינו מייצג רשויות, אין מבחינתו כל מניעה להתעמת עם הרשויות לטובת האינטרס של בעלי הזכויות בקרקע. גישתו חסרת-הפניות של עו”ד קמר ומומחיותו הרבה בתחום גורמות במקרים רבים לכך שהרשויות מתחמקות מעימות איתו ומעדיפות להגיע להסדר מוסכם, לשביעות רצונם של הלקוחות.